Trajectòria
La meva primera respiració en l’art ha estat en la infantesa. He estat afortunada de tenir un avi amb un esperit artístic i creatiu; qualsevol giny inservible el transformava en un objecte útil i preciós: de llaunes rovellades feia llums d’oli originals i preuats, construïa màquines de tren de vapor a escala, cuinetes i altres joguines com a regals de reis, en els temps durs de la guerra. Quan jo tenia quatre anys em va fer un llitet de fusta de color blau per a les nines, que encara guardo: hi vaig jugar tant! Quan entrava al seu taller quedava bocabadada, i sempre hi descobria coses diferents i especials. Ell hauria volgut ser delineant, però per interferències de la seva família i les circumstàncies de l’època va haver de fer un canvi de ruta forçós.
La meva mare dibuixa i pinta molt bé i les seves dues germanes també, sobretot la meva tieta Maria Dolors, que va cursar els estudis de pintura; desafortunadament va morir a 20 anys. Les seves pintures a l’oli sempre han estat un bon referent per a mi. De nena em passava molt de temps dibuixant i pintant. Em vaig criar a La Segarra i vaig estudiar a les Carmelites de Tàrrega. Tenir classes de pintura o dibuix a part de l’establert en el batxillerat era impensable i inexistent, però aquest tema va quedar pendent en algun calaixet del meu interior i el vaig tornar a reprendre de més gran. Vaig anar a Barcelona per estudiar dibuix clàssic i –oh, sorpresa!- en el seu lloc em vaig trobar en una classe d’art de lliure expressió, la qual em va introduir en el món de l’abstracció: va ser obrir el calaixet on hi havia la història de la meva primera etapa, que es desplegava viva com un camí de llum vers un nou capítol.
L'obra
Construir una realitat a partir de l’abstracció, cultivar la mirada des de dins, perquè l’invisible és l’essencial, és el llenguatge en el qual m’expresso. Gaudir i aprendre de la percepció de l’espectador és una manera de sorprendre’m a mi mateixa. Tots som protagonistes de la mateixa obra. És com un joc on el punt de partida és recuperar la mirada, una mirada neta i lliure de condicionants; un joc sense fi en diàleg amb ritmes, formes i colors, que obre circuits perquè l’obra esdevingui viva.
Materials
Els materials que més utilitzo són carbonet, tinta i oli, però també grafit, acrílic, pigment, aquarel·la, amb suport de paper, cartó, tela, fusta, etc.
Exposicions
Les exposicions més significatives han estat: Concurs Internacional de Dibuix Esportiu. Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet. Barcelona; Multiformas. Galería Arte Imagen. A Coruña; Experimentem l’art. Espai Cultural Pere Pruna. Barcelona; Forja I Festival de Arte. Sky Gallery Art’s. Ateneo de Madrid-Sala Prado. Madrid; III Feria Internacional de Arte Contemporáneo DonostiArtean. Sky Gallery Art’s. Palacio de Congresos Kursaal. Donosti-San Sebastián; Estampa. Contemporary art Fair. Sky Gallery Art’s. Espacio Matadero. Madrid; El color i la paraula-Homenatge a Miquel Martí i Pol. Grup3Colors. Biblioteca Carles Rahola. Girona; Doce perspectivas. Sky Gallery Art’s. Galería Javier Román. Màlaga; 2e Salon International d’Art Contemporain. Art 3f. Sky Gallery Art’s. Parc des Expositions. Toulouse; Una ànima, dos cervells. Can Gustà. Bàscara.