Trajectòria
Nascut a Salt, Girona al 1987. Graduat en Realització Audiovisual i Multimèdia a l’ERAM (Universitat de Girona) l’any 2010 i graduat amb matrícula d’honor en BA Graphic Communication per la Universitat de Northampton (Regne Unit) l’any 2011. Genís Carreras és un artista i dissenyador gràfic, il·lustrador i autor del llibre Philographics: Big Ideas in Simple Shapes , llibre que va per la tercera edició i que ha estat traduït a 5 idiomes inclòs el japonès.
Després d’haver estat cinc anys vivint a Londres i treballant per a diverses agències de disseny i branding decideix tornar a Girona i muntar Studio Carreras, un estudi independent de disseny gràfic, branding i il·lustració, des d’on treballa per a clients de tot el món en projectes editorials, d’identitat visual, de packaging i digitals.
L'obra
En el seu treball, Carreras redueix idees complexes a allò més essencial fent servir les formes bàsiques i el color com a llenguatge d’expressió. És el cas de les portades de revista per New Philosopher, el qual porta 5 anys i 18 revistes il·lustrant diferents temàtiques filosòfiques de manera minimalista i figurativa. En altres projectes, com en la identitat visual del festival Barcelona Pensa, Carreras juga amb la representació abstracta, on cada activitat és resumida
en forma d’icona conceptual i ambigua.
Es defineix com una persona apassionada del disseny, l’art i del coneixement. Humil i treballador, fanàtic dels viatges de carretera, les tardes amb els amics, la cervesa artesana i els videojocs clàssics.
Filogràfics és un projecte que intenta explicar grans idees del pensament filosòfic fent servir el llenguatge del disseny gràfic: formes, tipografia, color i composició. És la unió de dos mòns que a simple vista poden sembla oposats: la filosofia és sovint profunda i transcendent, però també complexa, feixuga i de difícil accés. El disseny gràfic, en canvi, és accessible, ràpid i superficial. Amb filogràfics s’intenta fer que la filosofia sigui més accessible i interessant i al mateix temps fer que el disseny gràfic tingui significat i carga conceptual.
El resultat és una sèrie de 95 teories filosòfiques explicades a través de la forma, el color i una curta descripció escrita d’una o dues frases. El projecte està publicat en format llibre, llibre de postals i també impressions d’art, els quals es troben en varis idiomes i han superat les 25.000 unitats venudes en tot el món.
Exposicions
La seva obra gràfica sovint es troba a la frontera entre el disseny i l’art visual i ha estat exposada a Nova York, Londres, París i Barcelona. Alguns dels seus treballs han format part del Graphic Design Festival of Breda (Holanda) i el Lodz Design Festival (Polònia). A més, han estat premiats amb un Laus Award (2018, 2016) i nominats al World Ilustration Awards (2018,2016), i apareixent en nombrosos llibres i publicacions del món del disseny com són Fubiz, Étapes, Communication Arts, DesignWeek, WIRED o Fast Company entre d’altres.